René Repasi. PHOTO: European Parliament 2023.

Nova pravila EU potrošnike spodbujajo k popravilu naprav namesto k zamenjavi

– Večina evropskih državljanov bi izdelek raje popravila, kot pa kupila novega.
– Nova obveznost proizvajalcev, da izdelke popravljajo tudi po izteku garancije.
– Boni in druge finančne spodbude, da bi se potrošniki odločili za popravilo.

Parlament je sprejel pogajalsko stališče o novih ukrepih za krepitev pravice do popravila in zmanjšanje vpliva množične potrošnje na okolje.

Poslanke in poslanci Evropskega parlamenta s 590 glasovi za, 15 proti in 15 vzdržanimi glasovi sprejeli stališče o novi pravici potrošnikov do popravila. Nova pravila naj bi omogočila lažje popravilo poškodovanih proizvodov, zmanjšanje odpadkov in podporo sektorju popravil ter tako spodbudila bolj trajnostno potrošnjo.

Namesto nakupa se odločite za popravilo, tudi po izteku garancije.

Prodajalci bodo morali v času garancije dati prednost popravilu, če bo to cenejše ali bo stalo enako kot nov izdelek, razen če popravilo ne bo izvedljivo ali ugodno za potrošnika. Poslanke in poslanci predlagajo tudi, da bi po popravilu garancijo izdelka podaljšali za eno leto.

Potrošniki bodo imeli po izteku garancije pravico zahtevati popravilo izdelkov, kot so pralni stroji, sesalniki, pametni telefoni in kolesa. Da bi bila popravila privlačnejša izbira za potrošnike, poslanke in poslanci želijo, da bi proizvajalci v času popravila omogočali izposojo nadomestne naprave. Če izdelka ni mogoče popraviti, se namesto njega lahko ponudi prenovljen izdelek.

Bolj konkurenčen trg popravil in spodbude za odločitev za popravilo

Visoki stroški, težave pri dostopu do popravila ali oblikovne posebnosti izdelka, ki onemogočajo popravilo, potrošnike pogosto odvrnejo od njega. Stališče Parlamenta je, da morajo imeti neodvisni serviserji, osebe, ki obnavljajo izdelke, in končni potrošniki dostop do vseh nadomestnih delov ter informacij in orodij, povezanih s popravilom, in to po razumni ceni.

Spletne platforme v državah članicah, bodo potrošnikom pomagale najti lokalne serviserje, popravljalnice in prodajalce obnovljenih izdelkov na njihovem območju. Da bi bila popravila cenovno ugodnejša in privlačnejša, poslanke in poslanci predlagajo, da bi potrošnikom prek nacionalnih skladov za popravila ponudili bone in druge finančne spodbude.

Izjava

Poročevalec René Repasi (S&D, Nemčija) je dejal: „Naš parlament dosledno podpira pravico potrošnikov do popravila in končno lahko rečemo, da se neposredno odzivamo na zahteve ljudi. Ljudje želijo podaljšati življenjsko dobo svojih naprav, vendar je to pogosto predrago ali težko. Sprejeli smo vrsto ukrepov za spodbujanje potrošnikov, da izberejo popravilo namesto zamenjave s posebnim poudarkom na podpori neodvisnim serviserjem in vzpostavitvi finančnih spodbud. Pričakujemo, da bo Svet kmalu sprejel svoje stališče, da bomo lahko začeli pogajanja za preoblikovanje teh ukrepov v zakonodajo in utrli pot resnično krožnemu evropskemu gospodarstvu.“

Naslednji koraki

Ko bo Svet predvidoma 22. novembra sprejel svoje pogajalsko stališče, se bodo lahko začeli pogovori s Parlamentom. Prvo srečanje bo predvidoma 7. decembra.

über evropskeno

Siehe auch

Poslanci sprejeli nov zakon o prepovedi zelenega zavajanja in zavajajočih informacij o izdelkih

– Prepoved splošnih okoljskih trditev in drugih zavajajočih informacij o izdelkih – Dovoljeni izključno znaki …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *