• Poročanje o trajnostnosti bo enostavnejše in potrebno samo za večja podjetja
• Obveznosti skrbnega pregleda bi veljale le za zelo velike družbe v EU in zunaj nje
• Prehodni načrt ne bi bil potreben, podjetja pa bi bila odgovorna na nacionalni ravni
• Nov digitalni portal za podjetja z brezplačnim dostopom do predlog, smernic in informacij o vseh zahtevah EU glede poročanja
Parlament je v četrtek podprl zmanjšanje obveznosti poročanja in zahtev glede potrebne skrbnosti za podjetja.
Parlament je s 382 glasovi za, 249 proti in 13 vzdržanimi glasovi sprejel pogajalsko stališče o poenostavljenem poročanju o trajnostnosti in dolžnostih skrbnega pregleda za podjetja.
Poročanje o trajnostnosti: enostavnejše in samo za velika podjetja
Poslanci Evropskega parlamenta menijo, da bi morala socialno in okoljsko poročanje izvajati le podjetja, ki v povprečju zaposlujejo več kot 1750 delavcev in katerih čisti letni promet presega 450 milijonov evrov. Samo takšna podjetja bi morala zagotavljati tudi poročanje o trajnostnosti v skladu s pravili taksonomije (tj. klasifikacijo trajnostnih naložb).
Standardi poročanja bi se dodatno poenostavili in znižali, kar bi zahtevalo manj kvalitativnih podrobnosti, poročanje po posameznih sektorjih pa bi postalo prostovoljno. Manjša podjetja bi bila zaščitena pred zahtevami glede poročanja s strani svojih velikih poslovnih partnerjev, ki ne bi smeli zahtevati več informacij, kot je določeno v prostovoljnih standardih.
Skrbni pregled: manj dajatev in samo za zelo velike družbe
Zahteve glede skrbnega pregleda bi se uporabljale le za velike družbe z več kot 5.000 zaposlenimi in letnim čistim prometom v višini več kot 1,5 milijarde evrov. Poslanci želijo, da ta podjetja sprejmejo pristop, ki temelji na tveganju za spremljanje in ugotavljanje njihovega negativnega vpliva na ljudi in planet. Namesto da od svojih manjših poslovnih partnerjev sistematično zahtevajo informacije, bi se morale zanašati na informacije, ki so že na voljo, in bi lahko dodatne informacije od svojih manjših poslovnih partnerjev zahtevale le v skrajnem primeru.
Tem podjetjem ne bi več bilo treba pripraviti načrt prehoda, da bi bil njihov poslovni model združljiv s Pariškim sporazumom. V primeru neizpolnjevanja zahtev glede skrbnega pregleda bi se jim lahko določilo plačilo globe na podlagi smernic, ki jih bodo določile Komisija in države članice. Podjetja, ki bi kršila predpise, bi bila odgovorna na nacionalni ravni in ne na ravni EU ter bi morala žrtvam v celoti povrniti škodo.
Poslanci želijo tudi, da Komisija vzpostavi digitalni portal za podjetja s prostim dostopom do predlog, smernic in informacij o vseh zahtevah EU glede poročanja, ki dopolnjujejo evropsko enotno točko dostopa.
Izjava
Poročevalec odbora za pravne zadeve Jörgen Warborn (EPP/Švedska) je dejal: „Današnje glasovanje kaže, da je Evropa lahko trajnostna in konkurenčna. Poenostavljamo pravila, znižujemo stroške in podjetjem zagotavljamo jasnost, ki jo potrebujejo za rast, naložbe in ustvarjanje dobro plačanih delovnih mest.“
Naslednji koraki
Pogajanja s Svetom EU, ki je že sprejel stališče o tej zadevi, se bodo začela 18. novembra/kmalu , zakonodaja pa naj bi bila dokončno oblikovana do konca leta 2025.
Ozadje
Po zamudi pri izvajanju obveznosti poročanja o trajnostnosti in potrebne skrbnosti je namen
tega predloga poenostaviti te obveznosti in zmanjšati upravno breme za podjetja. Posodobljena pravila so del svežnja za poenostavitev Omnibus I, ki ga je Evropska komisija predlagala 26. februarja 2025.
Poenostavitev pravil EU je glavna prednostna naloga Parlamenta
Poslanci so večkrat pozvali k reviziji evropske zakonodaje, da bi poenostavili in zmanjšali upravne zahteve za podjetja. Predlogi „omnibus“, ki jih je Komisija predložila februarja 2025, so namenjeni povečanju konkurenčnosti in blaginje EU ter sprostitvi dodatnih naložbenih zmogljivosti za podjetja. Parlament je hitro že sprejel nekatere predloge in napreduje pri dokončnem oblikovanju stališča glede ostalih predlogov.
Evropske Novice BRUSELJ – STRASBOURG – LJUBLJNA